Français Anglais Japonais Chinois Allemand Espagnol Portugais

CGI: De winkel van de toekomst in het hart van Lille

19 Oct 2018 | Voorpagina, ICT

Nauwe relaties, gepersonaliseerd aanbod, tijdwinst... Met zijn winkel van de toekomst op ware grootte draagt de Canadese onderneming CGI bij aan de creatie van een 'smart' aankooptraject voor de consument. Een uitleg.

CGI, Retail, Innovatie,Technologie, huis van de toekomst , Lille, Hauts-de-France

Een showcase in het hart van het innovatiecentrum van CGI in Lille

In 2015 kondigden wij de opening in Lille aan van het eerste Innovatiecentrum ter wereld van CGI: link 

Sinds de opening heeft dit centrum zich voortdurend ontwikkeld om antwoorden te geven op de nieuwe uitdagingen van retailers. Jean-Baptiste Branquart hierover: [link naar video met verklaring] Laatste innovatie: de creatie van een "winkel van de toekomst" waar iedere retailer een efficiënte omnichannel-strategie kan ontwikkelen. "De regio Hauts-de-France is een bakermat voor innovaties. Hier worden concepten geboren, zowel van supermarkten als van hypermarkten. Hier hebben de grote namen van de distributie zich ontwikkeld en grote innovaties het licht gezien. De opening van dit Innovatiecentrum hier in Lille, zal dus een wereldwijd succes worden" verklaart Serge Godin, Oprichter en Uitvoerend voorzitter van de raad van bestuur van CGI. Dit nieuwe centrum streeft ernaar het leiderschap van CGI in deze sector te onderstrepen, zowel in Frankrijk als in het buitenland.

Het Innovatiecentrum legt zich volledig toe op de detailhandel en diensten aan de consument. Het centrum wil graag de ideale plaats zijn waar expertise samenkomt en wordt ontwikkeld en waar men naartoe komt om oplossingen te bedenken en te testen. De burgemeester van Lille, Martine Aubrey, voegt daaraan toe dat dit nieuwe centrum bij uitstek "een aanjager is van ontwikkelingen en een schepper van welvaart en banen voor de metropool Lille en zijn omgeving".

Sinds de opening heeft CGI heeft meer dan 15 miljoen euro geïnvesteerd waardoor meer dan 450 banen gecreëerd konden worden.

CGI opent de deuren van zijn winkel van de toekomst

In deze showcase heeft CGI het hele aankooptraject nagebouwd, en vooral persoonlijk op de klant afgestemd. Het idee is om de klant zodra hij de winkel binnenkomt met behulp van een camera voor gezichtsherkenning een gepersonaliseerd productaanbod aan te bieden. Zo kan het verkooppunt de klant een persoonlijk digitaal aanbod tonen op basis van leeftijd, geslacht e.d. op basis van leeftijd, geslacht e.d. Naast deze camera kunnen verkopers klanten van dichtbij herkennen met een applicatie, hun profiel bekijken en persoonlijke adviezen geven, met name op basis van hun aankoophistorie, voorkeuren voor voeding enz.

Met behulp van augmented reality kan CGI het aanbod uitermate persoonlijk maken. Productkeuzes worden gemakkelijker gemaakt dankzij een applicatie die de verkoper informatie levert over de klant (aankoophistorie, persoonlijke keuze, smaken, allergieën, enz.). Zo kan hij de klant helpen om de producten te vinden die het beste aansluiten bij zijn voorkeuren.

Een ander voordeel waar CGI op wijst: aanzienlijke tijdwinst voor de klant. Aangezien hij profiteert van de voordelen van deze nieuwe technologieën, worden de knelpunten op zijn aankooptraject grotendeels weggenomen, met name bij de kassa (dankzij een systeem om een tijdstip te reserveren voor het afrekenen of een omnichannel incasso op alle kanalen, met inbegrip van mobiele apparaten).

Er zijn al twee winkelketens die enthousiast zijn over deze oplossing van CGI en dit nieuwe aanbod in de loop van 2019 in hun winkels zullen aanbieden.

Bron: Voix du Nord, E-marketing.fr, France 3, cgi.fr, ecommercemag.fr

 

 

nieuwslijst

Actus

Rafaut opent een ultramoderne fabriek in Valenciennes

De luchtvaartsector in Hauts-de-France blijft zich verder ontwikkelen. Na de vestiging van Safran in Rosult en de uitbreiding van SKF in Rouvignies, investeert nu ook Rafaut 20 mln euro in een nieuwe...

Publiciteit op het web voor de regio Hauts-de-France

Half juli is de digitale voorlichtingscampagne voor de regio Hauts-de-France van start gegaan die gericht is op managers van Europese bedrijven. De campagne via social media loopt inmiddels 10 weken en het is...