Français Anglais Japonais Chinois Allemand Espagnol Portugais

Contact

Olivier CHARRAS

Responsable Marketing Direct – Chargé d’Affaires

o.charras@nfinvest.fr

Actus

Het succesverhaal van Amaris in Lille

Het Zwitserse adviesbureau Amaris vestigde zich eind 2015 met succes in Hauts-de-France. Deze Europese leider van onafhankelijke adviesgroepen maakt een exponentiële groei door.

archief

CUSTOMERSERVICE

Hauts-de-France heeft alles in huis om uw customerservice-activiteiten een nieuwe impuls te geven. De sector customerservice ontwikkelt zich sterk en profiteert van de hoogopgeleide arbeidskrachten in de regio en de aantrekkelijke exploitatiekosten. Dankzij de ligging in het hart van het grootste consumptiegebied van Europa en de uitstekende transportinfrastructuur is de regio de perfecte locatie voor uw customer relations centres.

3e FRANSE REGIO CUSTOMER RELATIONS

KERNCIJFERS

  • 220 customer relations centres
  • bijna 18.000 werknemers

BELANGRIJKSTE BEDRIJVEN IN DEZE SECTOR

IN-HOUSE CENTRES

  • Accord Finances
  • Booking.com
  • Cofidis
  • Cetelem
  • Finaref
  • La Mondiale
  • Verspieren
  • Autofirst
  • Ingram Micro
  • Credit Safe
  • Redcats
  • 3 Suisses International
  • Securitas
  • Egencia

OUTSOURCERS

  • Arvato Services
  • Armatis
  • Acticall
  • B2S
  • Teleperformance

CLOSE-UP: BOOKING.COM

Sinds 2012 heeft Booking.com een nieuw customer relations centre in de metropool Lille.

  • Doel: Booking.com wil inspelen op de snelgroeiende markten van het bedrijf.

  • Binnen 3 jaar 250 banen verwacht: professionals zijn verantwoordelijk voor het verwerken van reserveringen (van aanvraag tot hotelboeking), de follow-up en het verwerken van annuleringen. Er worden meertalige kandidaten geworven, vloeiend Engels spreken is een vereiste.

EEN GROOT WERVINGSPOTENTIEEL

KERNCIJFERS

  • 6 miljoen inwoners 
  • 3e dichtstbevolkte regio van Frankrijk
  • Jongste regio van Frankrijk: 33% van de bevolking is jonger dan 25 jaar.
  • 13 arbeidsmarktregio's met meer dan 100.000 inwoners, waaronder de metropool Lille met 1,2 miljoen inwoners.
  • De sector customer relations in Hauts-de-France telt bijna 18.000 banen, dit is minder dan 1% van de actieve beroepsbevolking in de regio.

2e CENTRUM IN FRANKRIJK VOOR ONDERWIJS

  • 210.000 studenten
  • 9 universiteiten
  • Meer dan 34 grandes écoles: 24 ingenieursopleidingen, 5 business schools, 5 gespecialiseerde scholen (kunst, design, communicatie, journalistiek, architectuur, digital design).
  • Groot aanbod van opleidingen in marketing & sales en vreemde talen.

GESPECIALISEERDE OPLEIDINGEN CUSTOMER RELATIONS

  • Opleidingsprogramma voor banen in de sector customer relations.
  • CLIADIS: een regionaal vakcluster.
  • Speciaal dienstenaanbod van het arbeidsbureau voor de sector customer relations: kandidaten zoeken, voorselectie, opleiding en training op de werkplek, etc. Belangrijke ervaring op het gebied van opzetten en uitbreiden van grote customer relations centres.
  • Uitzendbureaus gespecialiseerd in customer relations: Adecco, Manpower, Kelly services, etc.

AANTREKKELIJKE KOSTEN

HAUTS-DE-FRANCE

  • is gemiddeld 10% goedkoper wat betreft exploitatiekosten van een bedrijf (alle activiteiten samen) dan concurrerende regio's in Europa.
  • is goedkoper qua loonkosten dan de belangrijkste concurrerende regio's in Frankrijk.
  • staat in de top 3 qua kosten voor gebouwen en grond (alle activiteiten samen).
  • is gemiddeld tot 50% goedkoper wat betreft hoogwaardige kantoorruimte (tot -26% voor productie en tot -14% voor logistiek) ten opzichte van onze Franse en Europese concurrenten.

EXPLOITATIEKOSTEN DIENSTENSECTOR

  • Hauts-de-France is gemiddeld 10,7% goedkoper dan concurrerende regio's in Franrijk.
  • Hauts-de-France is gemiddeld 5% goedkoper dan concurrerende regio's in Europa.